Köpvillkor

Betalning 
Priset anges i SEK inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet i webshoppen den dag beställning görs.

Betalning kan ske på följande sett: 

Kortbetalning 
Du kan betala med VISA och Mastercard. Vi har inte tillgång till dina kortuppgiter och säker betalning tillämpas genom PAYSON.

Personuppgifterna sparas endast i vårt kundregister. Registret tillhör och används endast av Fröken Fräken.se och Klarna. Uppgifterna lämnas inte ut till andra företag eller personer. 

Leveranstid 
Vi skickar din beställning inom 1-3 arbetsdagar om inget annat har angetts. Var noga att kolla på varje enskild produkt för att se det olika leveranstiderna. Gäller dock med reservation för slutförsäljning och eventuella leveransförseningar. Vi meddelar i så fall detta så snart som möjligt. Har du beställt varor med olika leveranstider så skickas din beställning när alla varor finns hemma. Kontakta oss om detta blir ett problem för dig.

Skulle det vara så att produkter inte finns på lager och heller inte kommer hem igen, så meddelar vi dig om detta via mejl med alternativ om hur vi ska gå vidare. Får vi inte svar av dig inom en vecka så förbehåller vi oss rätten att plocka bort produkten från din beställning och skickar resten. Har du endast beställt en vara så makulerar vi din beställning. 

Beställningsvara
Om produkten har angetts som en beställningsvara innebär det att vi inte har produkten i lager utan att vi beställer hem den när vi har fått din order. 
Observera att det ej är en öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror!

Leveranssätt 
Om paketet är litet så levereras det direkt i din brevlåda. I annat fall sker leverans till ditt närmaste utlämningsställe. Vi använder oss av DHL. Kolla alltid att paketet är oskadat innan du lämnar utlämningstället. 

Fraktkostnad 
Fraktkostnaden är 69kr inom Sverige. Även för de möbler som ligger upplagda i webshopen!

Öppet köp / Retur
Du har full rätt att byta till annan produkt, färg eller ångra ditt köp inom 14 dagar. Skicka ett mail till oss med ordernr och vilken vara det gäller. Önskar du returnera en vara står du själv för returfrakten. Skicka paketet med en frakttjänst som går direkt till vår företagsadress. Varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar samt dina kunduppgifter. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så vi sätter in pengar på ditt konto inom 30 dagar. Vi förbehåller oss rätten att vid en eventuell retur av vara att göra ett värdeminskningsavdrag om varans skick har förändrats i sådan utsträckning att den inte längre går att sälja till en annan kund utan att göra ett avdrag på försäljningspriset. Varor som återsändes till ombud eller mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
Observera att det EJ är öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror (varor vi ej har på lager som beställts speciellt för dig hos vår leverantör) samt rabatterade produkter.
Byte av vara - Samma villkor gäller som för öppet köp, se ovan. Du lägger sedan själv en ny beställning.
Fraktbolag - Du väljer själv vilket fraktbolag du använder när du skickar tillbaka paket. Använd en tjänst avsedd för leverans till företag då vi inte har möjlighet att hämta paketet hos ombud. OBS! Skickar du paketet till ett ombud kommer det automatiskt att gå tillbaka till dig.

Skicka det till:
shop2u 
Prästagårdsvägen 2-0B
23594Vellinge

Ej uthämtade varor
Aviserade varor som ej hämtas ut av kunden och därför går tillbaka till shop2u debiterar vi returfrakt för. Vi debiterar 300kr för att täcka returfrakt och den administrativa avgiften vi får betala till fraktbolaget för att de ska märka om paketet för ej uthämtade/utlösta paket där beställningens totala värde understiger 500kr (inkl frakt, ev. fakturavgift) För beställningar som överstiger totalt 500kr till 1000kr debiteras 400kr för att täcka våra kostnader. För paket med ett värde över 1000kr kan returfrakten och våra ersättningsanspråk variera beroende på om det är något stort och tungt som exempelvis gått på pall eller inte. Minimum är 500kr men ett outlöst paket som går tillbaka till oss på exempelvis pall kan kosta över 2000kr i frakt. Vi debiterar då exakt den summan det kostar. Vi ersätter ej förlorade paket om felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter lämnats. Om paketet gått i retur pga felaktiga adressuppgifter eller telefonnummer så att paketet ej kunnat bli aviserat gäller samma villkor som ovan.

Reklamation
Kontrollera alltid paket medan du är kvar på utlämningsstället! Ser du en uppenbar skada på kartongen eller hör att det skramlar misstänkt så öppna paketet när du är kvar på utlämningstället. Personalen där anmäler att kartongen är skadad osv. Sen tar du kontakt med oss via mejl shop2u@telia.com 
OBS! En reklamation ska vara anmäld till oss senast tre dagar från att du har hämtat ut din vara. Uppge ditt ordernr i mejlet. Om du inte upptäcker skadan förrän du kommer hem så tar du kontakt med oss då. Vi vill alltid se fotografi på både skadad vara och emballage. Vi står naturligtvis för eventuell returfrakt vid reklamationer. Sen skickar vi en ny vara till dig eller ger dig pengarna tillbaka.

Lagring av personuppgifter
Genom att godkänna dessa allmänna ordervillkor vid genomförandet av köp samtycker du till behandling av de personuppgifter du lämnar till shop2u enligt vår integritetspolicy. 
shop2u är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar. Uppgifterna behandlas för att kunna administrera ditt köp i syfte att fullgöra vårt åtaganden gentemot dig som kund. Uppgifterna kan också komma att användas i markadsföringssyfte. Du har som kund rätt att motsätta dig att dina personuppgifter används i marknadsföringssyfte. Anmälan om sådan reklamspärr görs skriftligen till shop2u Prästagårdsvägen 2-0B 23594 Vellinge.